sâmbătă, 25 februarie 2017

Mandale





Mandalele mele erau criptograme privitoare la starea sinelui care mi se prezenta mereu alta, zilnic. În ele am văzut sinele – adică, întreaga mea fiinţă – activînd. Mai precis, la început abia întrezăream semnificaţia lor; dar mi se păreau în cel mai înalt grad importante şi le-am păstrat ca pe nişte perle preţioase. Aveam sentimentul clar că ele erau ceva central iar, cu timpul, am căpătat prin ele o concepţie vie despre sine. M-am gîndit că sinele este ca o monadă care sînt eu – lumea mea. Mandala reprezintă această monadă, şi corespunde naturii microscopice a psihicului. (Memories, Dreams, Reflections, Vintage Books, 1989, p. 196)

luni, 13 februarie 2017

Autodisciplina si perseverenta ma ajuta sa-mi ating obiectivele




CORPUL TAU POATE SA FACA APROAPE ORICE. DAR MINTEA E ACEEA PE CARE TREBUIE S-O CONVINGI !

 Buna dimineata, suflete dragi!Multumesc  si sunt recunoscatoare ca  ma pot bucura de aceasta minunata zi!Avem in fata un dar extraordinar - timpul, si azi putem lua hotararea sa nu-l mai risipim!
Eu stiu ca sunt o mare risipitoare de timp, uneori nici nu stiu cum trec zilele fara sa fac ceva constructiv, folositor mie si celorlalti.
Am observat ca planificarea in scris ma ajuta foarte mult, fiindca asa imi contabilizez actiunile si seara  trag linie si  vad exact unde sunt, ce am facut ca sa ajung acolo unde mi-am propus.Muschiul vointei trebuie mereu exersat, altfel slabeste si nu ajungem nicaieri. Bine, daca nu ne propunem nimic, cu siguranta acolo vom ajunge :)).
Un sprijin puternic sunt si lecturile si filmuletele motivationale. Am gasit o serie de filmulete foarte utile referitoare la construirea de obiceiuri bune, unul dintre ele fiind miscarea/exercitiile zilnice, care sunt fundamentale in pastrarea sanatatii si a senzatiei de bine, alaturi de mancatul sanatos.
Nu este de mirare ca suntem o natiune asa de bolnava, cand peste tot se aude doar ,,vrem spitale", iar investitiile in sanatate se refera doar la investitii in spitale si medicamente.Daca s-ar investi mai mult in mijloace pentru pastrarea si intarirea sanatatii- educatie referitor la alimentatie si miscare, sali de sport si bazine de innot cu acces gratuit sau redus, educatie pentru dezvoltarea creativitatii si a spiritualitatii - nu am avea nevoie de atatea spitale si atatia medici!
Revenind la filmuletele de care va vorbeam, aveti mai jos linkurile. Sper sa va fie de folos!Va doresc o zi binecuvantata!

1. Cum sa iti formezi un obicei?

2.Care este motvatia ta?De ce vrei sa faci acel lucru?

3. Fii selectiv cu obiectivele tale - propune-ti sa faci lucruri pe care le doresti cu adevarat, nu care ,,trebuie" facute

4.Obicei- exerseaza regulat, asta iti va fi de folos atat fizic si mental, cat si pentru intarirea vointei.

5.Cum sa te tii de programul tau de exercitii

6.Biruieste-te pe tine insati!


vineri, 10 februarie 2017

Clubul 5 am



Buna dimineata, suflete dragi!e o dimineata minunata!sunt recunoscatoare ca m-am trezit in aceasta noua zi!
Ieri am citit postarea Irinei despre Clubul 5 am. si nu pot sa zic decat ca m-a convins :)). Si iata-ma aici, la 6.20, scriind pe blog si band o cafeluta buna de tot :).
Aseara mi-am facut un mic bilant pe saptamana care a trecut si nu am fost prea multumita - nu m-am trezit devreme, nu am avut nici un plan zilnic, nu am citit- practic nu am facut mare lucru, in afara de a sta gura casca la tv sau pe fb, primimd atata toxicitate si negativitate, incat ieri eram practic in pragul depresiei :)).Postarea Irinei m-a trezit - chiar vreau sa-mi pierd timpul meu pretios enervandu-ma, criticand pe altii, ceratandu-ma cu prietenii...pentru ce?asa fac eu lumea asta mai buna, mergand cu valul, mergand cu turma?nu!daca altii vor sa fie oite, treaba lor!am ceva mai bun de facut!daca vrei sa fii in randul celor 5% oameni de succes trebuie sa ai obiceiurile celor 5%- si cred ca cei 5% n-au timp de pierdut :).Nici eu! :)
Asa ca am scos bicicleta sportiva din  debara si am pus-o in bucatarie, in fata aragazului, ca sa n-o ratez dimineata :), am pus ceasul sa sune la ora 5 in fiecare zi, si m-am culcat devreme.
Am reusit sa ma extrag din pat la 5.15, am facut exercitii, mi-am facut rugaciunea in liniste, mi-am facut planul zilei, acum scriu pe blog :)), apoi o sa citesc cartea ,,Puterea este in interiorul tau"de Louise Hay, pe care am inceput-o mai de mult.
Va doresc o zi minunata!si va astept in Clubul 5 am ;) ! 

marți, 7 februarie 2017

Viata imi aduce numai experiente pozitive!




Buna dimineata, suflete dragi!este incredibil cum se scurge timpul daca nu suntem atenti si nu ne traim viata constient, intentional, condusi de indeplinirea scopurilor noastre.
Au trecut deja sase zile din luna februarie!facand un scurt bilant, pot spune ca, atunci cand te deschizi in mod pozitiv vietii si neprevazutului, viata si neprevazutul vin spre tine :)). In seara zilei de 1 februarie cineva mi-a dat o veste foarte buna legata de cariera, veste care implica niste decizii din partea mea si enorm de multa munca (si timp) pentru urmatoarele cateva luni, daca vreau sa fac un pas mai sus. Prima reactie a fost frica de esec- daca incerc si n-o sa reusesc? , apoi neincrederea in mine- oare sunt in stare, oare pot? apoi lenea- va trebui sa muncesc mult, va fi cam greu, va trebui sa renunt la lucruri care imi fac placere...Toate astea mi-au trecut prin cap in cateva secunde, apoi le-am constientizat.Si atunci m-am hotarat - n-o sa ma las intimidata de frica, de neincredere sau de lene!voi lua aceasta sansa ca pe o provocare de a invata ceva despre mine si de a-mi testa limitele.Voi face tot ce tine de mine, si voi lasa restul in seama lui Dumnezeu!
Vreau sa fac acest lucru in primul rand pentru mine si apoi pentru copiii mei, fiindca imi doresc sa vada ce inseamna sa ai o atitudine pozitiva in fata vietii si a provocarilor ei. Si imi doresc sa reusesc, pentru ca aceasta reusita ar aduce foarte multe lucruri bune pentru mine si pentru familia mea. Deocamdata depind de un raspuns (si am nadejde ca  va fi unul pozitiv), dar faptul ca am decis sa ma angajez in acest proces a fost important pentru mine, indiferent de ceea ce va urma.
In rest sunt putin suparata pe mine ca zilele acestea am pierdut cam mult timp urmarind evenimentele de pe scena politica :)) (presupun ca nu sunt singura) si m-am lasat prinsa emotional de vartejul lor, in loc sa-mi canalizez energiile intr-un mod mai constructiv.Dar e ok, a fost o lectie buna pentru mine!Ma regrupez si o iau de la capat!
Va doresc o saptamana frumoasa si o zi binecuvantata!

miercuri, 1 februarie 2017

Sunt deschisa catre schimbari pozitive in toate domeniile vietii mele!



Buna dimineata, suflete dragi!Va urez un februarie binecuvantat, cu iubire, pace si bucurie in suflet!
In timp ce scriu sorb dintr-o ceasca de cafea FARA ZAHAR!fara zahar, fara nici un indulcitor - neagra si amara :)). Poate nu pare cine stie ce, dar avand in vedere ca la inceputul anului nu puneam gura pe cafeaua de dimineata daca nu avea macar vreo 3 lingurite de zahar, pentru mine este o foarte mare realizare!Pe langa asta, am o luna fara sucuri- in special cola si pepsi, care erau preferatele mele si imi era foarte greu sa le rezist.Cel mai dureros a fost cand am mancat o pizza impreuna cu colegii, si pe masa era un pahar de pepsi rece, arata ca din reclame :))...si eu am baut apa :)).Foarte greu a fost sa rezist:))
In luna februarie vreau sa urc mai sus si ma provoc sa fiu sugar free pentru 28 de zile.Ce inseamna asta?ca o sa renunt nu doar la zaharul alb, dar si la orice aliment cu indice glicemic ridicat.M-am uitat la mai multe documentare in care se explica in ce mod zaharul ne afecteaza sanatatea, fiind un factor determinant in bolile cardiovasculare, diabet de tip 2 si cancer. Inclusiv boala ,,ficatului gras" este cauzata de zahar, si nu de o alimentatie bogata in grasimi, cum se spunea pana acum vreo 10-15 ani (si inca se mai spune, cel putin in Romania).


Sunt foarte multe materiale online, daca doriti sa va informati.
Aici  e un articol foarte bun referitor la indicele glicemic, care contine si tabele cu IG al alimentelor. Imi voi face o lista cu ce pot sa mananc si voi alcatui cateva meniuri in avans. O sa revin cu acest subiect.
O alta schimbare pe care vreau s-o fac, legata de alimentatie, este numarul zilnic de mese. Spuneam aici ca  vreau sa mananc 5 mese pe zi- 3  mese principale si 2 gustari. A fost o decizie foarte proasta!De cand am introdus aceasta obisnuinta am avut mereu senzatia de foame, desi m-am hranit suficient.Explicatia am gasit-o in filmuletul de mai jos, care confirma ceea ce eu practicam inainte in mod empiric- si anume ca postul intermitent- adica fara mic dejun si cu doar 2-3 mese pe zi, ultima la ora 20 maxim e mult mai benefic, deoarece mentine nivelul scazut al insulinei in sange (bine, in principiu- depinde si ce mananci).




Adaug aici  o paranteza: faptul ca am exercitiul posturilor ortodoxe, pe care obisnuiesc sa le tin, dupa puteri, de mai multi ani, m-a ajutat foarte mult pana acum, fiindca am invatat cum sa imi controlez poftele alimentare si sa mananc pentru a ma hrani, nu pentru a-mi satisface placerea gustului.Desigur, aici intervine si lucrarea Duhului Sfant, nu doar vointa proprie, dar- dupa cum spunea un parinte- DAI VOINTA, IEI PUTERE (si am incheiat paranteza :)) ).

O alta provocare pentru mine luna aceasta este sa ma scol devreme (la ora 6  in fiecare zi)  si sa am o rutina de dimineata energizanta, care sa includa rugaciunea, meditatia (adica o oprire mentala calma si  profunda asupra unor subiecte care ma preocupa, nu meditatie in stil oriental), afirmatiile pozitive, vizualizarea pozitiva a zilei care va urma, jurnalul pe puncte si exercitii fizice(sau plimbare de dimineata, cand se va mai imbunatati vremea).

In rest voi continua cu tot ce mi-am propus luna anterioara. Voi ce v-ati propus, sau ce va doriti pentru februarie?


luni, 30 ianuarie 2017

Campionii se antreneaza, ratatii se plang



Buna dimineata, suflete dragi!Va doresc o zi minunata si binecuvantata!
Ne apropiem de sfarsitul lunii ianuarie - e momentul pentru o scurta trecere in revista a realizarilor, dar si a nereusitelor avute, pentru a ma pregati pentru luna februarie cu noi obiective.
Desi mi-am propus sa scriu zilnic pe blog, media postarilor a fost cam una la doua zile. Mi-am dat seama ca pe undeva am o convingere limitativa care ma impiedica sa realizez acest lucru.Desi in fiecare zi am avut cate un subiect pe care mi-as fi dorit sa-l pun in scris, nu am facut-o, gandindu-ma ca trebuie sa scriu ceva elaborat, deosebit(da, recunosc, sunt perfectionista, si asta ma impiedica sa fac multe lucruri, din pacate).Dar nu am inceput acest blog ca sa-mi etalez talentul la scris :)), ci ca un sprinjin catre o viata condusa de scopuri, traita intentional.
Provocarea lunii inanuarie, sa ma iubesc pe mine insami, este, cred, cel mai bun lucru pe care am putut sa-l fac pentru mine pana acum. Am realizat cat de greu imi este sa ma privesc in oglinda si sa imi spun cuvinte de apreciere, cat de mult ma critic in mod constant, cat de mult ma limitez, cat de putin constienta sunt de mine in general, fiind mereu absorbita sa implinesc nevoile si dorintele celorlalti, fara sa pot spune (sau fara macar sa vreau sa spun) nu.
Abia acum am realizat cat de daunator a fost acest lucru in relatia mea cu sotul si cu copiii.In relatia cu sotul, fiindca a adus monotonie si poate mai putin pretuire reciproca decat am merita. In relatia cu copiii - s-au invatat mai putin responsabili decat as dori (fiindca mama stie, mama face), egoisti si foarte critici (fata de ei insisi si fata de ceilalti).
A ma iubi pe mine insami e o provocare pe care intentionez sa o continui pana la sfarsitul anului, fiindca evident n-am reusit s-o epuizez in ianuarie.
Lectura - am citit surprinzator de mult. Mi-am incarcat carti pe kindle si citesc cand sunt in mijloacele de transport (in loc sa deschid internetul pe telefon) sau la serviciu, daca am vreo pauza. In multe seri am inchis ecranele (tv, calculator) si in loc de asta am citit sau am scris, ori am desenat in jurnalul pe puncte.O sa fac si scurte treceri in revista pentru fiecare carte.
Alimentatia - si aici stau bine, desi e loc de imbunatatiri. Sunt foarte incantata ca nu am baut deloc sucuri, desi ispite au fost destule(aniversari, evenimente) si intentionez asa.
Sa renunt total la zahar e foooarte dificil, nu mi-as fi imaginat.E peste tot. Deocamdata  imi propun un obiectiv mai realist - doar 2 lingurite de zahar brun in cafeaua de dimineata si miere in ceai sau pe painea cu unt. In rest,orice fel de dulciuri ( prajituri, bomboane, biscuiti, etc.) doar la aniversari, si atunci in cantitate limitata (sau chiar deloc, daca o sa pot).
Miscare, exercitiu fizic - merg pe jos cel putin 30 min., aproape zilnic, dar nu am reusit inca sa urmez nici un program fix de exercitii. Iau in considerare ideea ca in primavara sa ma inscriu pentru o luna la un program de sala, ca sa-mi intre in obisnuinta, si apoi o sa mai vad.
Organizare - jurnalul pe puncte este minunat, ma ajuta foarte mult(gasiti fotografii pe contul meu de INSTAGRAM). Il gasesc asa de eficient, incat am cumparat si pentru copii agende si i-am ajutat sa-si faca un jurnal pe puncte si program zinic. Urmeaza o postare detaliata despre asta :).
Sper ca si voi ati avut o luna productiva, in care v-ati atins obiectivele!

marți, 24 ianuarie 2017

Daca nu schimbi nimic, nimic nu se va schimba


Buna seara, suflete dragi!
Azi mi-am pus niste intrebari, la care vreau sa raspund seara de seara de acum incolo:
1. Cum a fost ziua mea astazi?
2. Cand ma uit la tot ce am facut astazi, m-am purtat ca acea persoana care imi doresc sa fiu?
3.Daca voi continua asa pana la sfarsitul anului, unde voi ajunge?
4.Daca vreau cu adevarat sa imi indeplinesc obiectivele si visele, cat de diferita ar trebui sa fie o zi obisnuita pentru mine, fata de cea de astazi?
5.Ca sa-mi ating visele, cum ar trebui sa arate o zi normala?


Ceea ce spunem, gandim si facem trebuie sa se afle in armonie, pentru a fi impacati si fericiti. De multe ori stim ca trebuie sa facem anume lucruri pentru a obtine ceea ce ne dorim, si totusi ne purtam exact invers.Desigur, intotdeauna gasim scuze si justificari pentru ceea ce facem - dar, cand ne sabotam zilnic, ne pierdem increderea in noi.
Daca vrem sa ducem candva acea viata pe care o consideram ideala pentru noi, va trebui intai sa incepem prin a concepe si trai ziua ideala pentru noi.

De exemplu, ziua mea ideala ar arata cam asa :
-ma trezesc devreme, la ora 6, dupa un somn odihnitor de 7-8 ore
-ma hranesc in mod constient cu alimente sanatoase, tinand cont de nevoile corpului si nu de placeri si pofte
-ma hidratez suficient
-ma rog si meditez 15-30 min
-merg pe jos cel putin 30 min si fac exercitii 30 min
-imi planific ziua in avans si urmez programul stabilit
- ma ocup in mod eficient de nevoile familiei si de treburile gospodaresti, urmand o rutina/program stabilit dinainte
-imi stabilesc obiective profesionale si le ating
-imi ajut copiii sa isi stabileasca obiective si sa le atinga
-citesc carti pentru dezvoltarea mea personala si folosesc de acolo ce mi se potriveste
-scriu pe blog
- utilizez ecranele pentru lucruri pozitive, care ma ajuta in dezvoltarea mea si nu pierd minute pretioase butonand aiurea

Desigur, zilele nu sunt toate la fel si de multe ori intervine neprevazutul, dar daca zi de zi as urma cele de mai sus, cum ar arata viata mea peste un an?cu siguranta, mult mai bine!cum m-as simti?cu siguranta, excelent! :)

Din pacate multi dintre noi am pierdut complet controlul asupra timpului nostru, si e mai usor de spus decat de facut. Dar este realizabil sa inlocuim obiceiurile rele cu obiceiurile bune si, incetul cu incetul sa ne schimbam viata. Pentru a reusi avem nevoie de obiective specifice pentru fiecare zi, motivatie intrinseca(sa ne pese cu adevarat si sa stim de ce facem niste lucruri) si limita de timp.

Cum iti petreci ziua e un indicator clar asupra a ceea ce vei deveni.
Asa ca ia-ti si tu un pic de timp si imagineaza-ti ziua ta ideala, pune-o pe hartie si incepe sa urmaresti daca zilele tale seamana cu ea, caci ...DACA NU SCHIMBI NIMIC, NIMIC NU SE VA SCHIMBA!